Techniques track and field school

این وبلاگ متعلق به آکادمی دوومیدانی تکنیک سمنان با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد.

Techniques track and field school

این وبلاگ متعلق به آکادمی دوومیدانی تکنیک سمنان با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد.

این وبلاگ متعلق به مدرسه دوومیدانی تکنیک با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد .
در این سایت اطلاعات دوومیدانی - آموزش های تئوری مواد مختلف - اخبار و فیلم های دوومیدانی بروز رسانی می گردد .
تلفن تماس 09339026843
Mohammadahmadi4330@
Technique_academy@

چگونه استقامت بدنی خود را افزایش دهیم

چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ق.ظ

ورزشکاران تازه‌کار معمولا با مشکل استقامت روبرو هستند و نمی توانند فعالیت ورزشی خود را برای زمان طولانی ادامه دهند، مساله‌ای که شاید دلسردی را به دنبال داشته باشد، اما راه جادویی برای این کار وجود ندارد و بهترین راهکار ممارست در تمرین است.

هرچند برخی رشته های ورزشی در رده ی ورزش های استقامتی قرار نمی گیرند، اما استقامت یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در ورزش است، اما برخی به اشتباه آن را با آمادگی جسمانی مقایسه می کنند. هرچند این دو شباهت هایی با هم دارند، اما آمادگی جسمانی تفاوت هایی با استقامت دارد. پایگاه اینترنتی wikiHow راه هایی برای بالا بردن تدریجی استقامت بدن معرفی کرده است:

بدن انسان می تواند به شیوه ی زندگی غیرفعالانه و ساکن عادت کند. انرژی کم بر کارایی ذهنی و فیزیکی تاثیر می گذارد. بالا بردن استقامت برای بالابردن قدرت مفید است.

از راه های زیر می توان برای بالا بردن استقامت استفاده کرد:

۱_ برای خود هدف گذاری کنید. برای خود مشخص کنید که هدفتان چیست، بالا بردن انرژی، زیاد کردن حجم ماهیچه ها یا بالا بردن قدرت و استقامت.

۲_ برای خود یک برنامه ی ورزشی منطقی و قابل انجام تنظیم کنید. برای بالا بردن استقامت خود باید کم کم شروع کنید و به تدریج تلاش کنید تا به سطحی که می خواهید برسید.

۳_ ورزش خود را با پیاده روی آغاز کنید. پیاده روی توانایی قلبی و تنفسی شما را بالا می برد، در نتیجه میزان انرژی افزایش می یابد، عضلات خود را قوی کنید و شب خوب بخوابید.

۴_ کم کم پیاده روی خود را به دویدن تبدیل کنید. خیلی از افراد نمی دوند در حالی که دویدن بیشتر بر روی زانوها و مفاصل کار می کند. می توانید از راه رفتن سریع نیز استفاده کنید.

۵_ سعی کنید دوچرخه سواری کنید. خوب است که از ورزش هایی که برایتان لذت بخش هستند، استفاده کنید. اگر ورزشی را که انجام می دهید دوست داشته باشید، بیشتر در آن موفق خواهید بود.

۶_ شنا ورزش مناسبی است. شنا ورزشی است که تاثیرات منفی کمتری دارد و تمرین هوازی محسوب می شود.

۷_ سعی کنید مرزهای خودر ا رد کنید. هنگامی که فعالیتی را شروع می کنید متوجه می شوید که کم کم آسان می شود و حس بهتری خواهید داشت. این کار برای بالا بردن استقامت شما مفید است.

۸_ مسافت های طولانی را با ریتم مداوم پیاده بروید یا هر هفته یک کیلومتر بیشتر از هفته ی قبل دوچرخه سواری کنید. در شنا چند دور بیشتر طول استخر را شنا کنید.

۹_ دویدن تنها پاها را به کار نمی گیرد، بلکه بر روی قلب شما نیز کار می کند. دوی سرعت ۱۰۰ متر انجام دهید، ۱۰۰ متر بعد را سریع راه بروید و دوباره این کار را در طول دویدن تکرار کنید. اگر مسافت را نمی دانید، ۸۰ قدم بروید و ۱۱۰ قدم سریع راه بروید.

۱۰_ شیب حرکت را تغییر دهید. اگر می توانید سعی کنید بر روی یک سر بالایی بدوید، این کار سخت تر است. ابتدا ۲۰ دقیقه راه بروید، سپس اگر می توانید ۱۰ دقیقه بدوید. دویدن بر روی سر بالایی سخت تر است و نیاز به قدرت بیشتری دارد. اگر نمی توانید، این کار را متوقف کنید زیرا خود را مجروح خواهید کرد.

  • mohammad ahmadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی