Techniques track and field school

این وبلاگ متعلق به آکادمی دوومیدانی تکنیک سمنان با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد.

Techniques track and field school

این وبلاگ متعلق به آکادمی دوومیدانی تکنیک سمنان با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد.

این وبلاگ متعلق به مدرسه دوومیدانی تکنیک با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد .
در این سایت اطلاعات دوومیدانی - آموزش های تئوری مواد مختلف - اخبار و فیلم های دوومیدانی بروز رسانی می گردد .
تلفن تماس 09339026843
Mohammadahmadi4330@
Technique_academy@

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است


۱. دیگر به پروتئین توجه نمی‌کنید

پس از رسیدن به وزن ایده‌آل، برخی از عادت غذایی کنار گذاشته می‌شوند. نخوردن پروتئین کافی یکی از این عادات است که معمولا باعث افزایش مجدد وزن می‌شود.

دریافت مواد مغذی کافی مانع از تحلیل رفتن عضلات می‌شود، اما اگر به اندازه کافی مواد مغذی نخورید، سطح سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد.

حفظ حجم عضلانی کمک می‌کند سریع‌تر کالری بسوزانید و از شر چربی‌های مازاد بدن خلاص شوید. بدون عضلات، مستعد افزایش وزن ناخواسته خواهید بود.

۲. همچنان کربوهیدرات مصرف نمی‌کنید

کاهش مصرف کربوهیدرات به کاهش وزن آب بدن و از بین بردن وزن اضافی کمک می‌کند؛

اما قطع مصرف کربوهیدرات در طولانی‌مدت ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی به دنبال داشته باشد

۳. عملکرد دستگاه گوارشی‌تان ضعیف است

عادات غذایی ناسالم در طولانی‌مدت می‌تواند سیستم گوارش شما را مختل ساخته و تلاش‌های شما را بیهوده کند؛ چون باکتری‌های مفیدی که در روده زندگی می‌کنند، نقش مهمی در حفظ سلامت دستگاه گوارش دارند.

مهم‌تر از همه اینکه باکتری‌های مفید، هورمون گرسنگی و وزن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.


  • mohammad ahmadi

به گزارش روابط  عمومی هیات دوومیدانی استان سمنان , مسابقات قهرمانی نونهالان پسرمناطق کشور در تاریخ 26 شهریور 95 به میزبانی تهران بزرگ در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار گردید.استان سمنان با 9 ورزشکار پسر در این رقابت ها شرکت داشته و به کسب مقام های ذیل نائل آمدند :

آقایان 

 امیر حسین شهمیرزادی  از دامغان، مقام اول پرتاب نیزه با رکورد 38.59  

سید ابراهیم حیدریه از سمنان (م د تکنیک ) , مقام چهارم 100 متر با زمان 12.2

محمد امین همتی از سمنان (م د تکنیک ) , مقام چهارم پرش طول با متراژ 5.07 

 محمد حسین خنجری از شاهرود, مقام ششم 1500 متر با زمان 5.02.43


نفرات برگزیده 7 منطقه برای مسابقات قهرمانی کشور مهر ماه برگزیده خواهند شد . 

  • mohammad ahmadi

 

مسابقات قهرمانی نونهالان دختر مناطق کشور در تاریخ 24 شهریور 95 به میزبانی تهران بزرگ در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار گردید.استان سمنان با 9 ورزشکار دختر در این رقابت ها شرکت کرد و به کسب مقام های ذیل نائل آمد:

خانم ها

سیده مریم امیرخلیلی از دامغان، مقام چهارم 400 متر و مقام ششم پرش طول؛

فاطمه امین زاده از دامغان، مقام چهارم پرتاب دیسک ؛

نادیا عوض آبادیان از دامغان، مقام پنجم پرتاب نیزه؛

فاطمه رضی آبادی از دامغان، مقام  ششم پرتاب نیزه ؛

فاطمه حامدی از دامغان، مقام پنجم 1500 متر و مقام ششم پرتاب وزنه؛

الهه عابدینی از شاهرود، مقام چهارم پرتاب وزنه؛

موفقیت دختران نونهالان مان را در این دور رقابت ها به خودشان و جامعه ورزش دو و میدانی استان، تبریک و شادباش عرض مینماییم، سربلندی و سعادت و موفقیت روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال خواستاریم.

امور بانوان هیئت دو و میدانی استان سمنان

  • mohammad ahmadi




چرا بعد از ورزش باید بدن خود را سرد کنیم؟

آیا می دانید بدن خود را بعد از ورزش چه طور سرد کنید؟

آیا مدت زمان و نحوه سرد بدن خود را بعد از ورزش می دانید؟

تعریف:

به مجموعه ای از حرکات که با شدت کم بعد از ورزش اجرا می شوند اطلاق می شود که هدف آن بازگشت به حالت اولیه از طریق کاهش درجه حرارت بدن و جلو گیری از آسیب دیدگی می باشد.

مزایای سرد کردن:

دفع مواد زائد حاصل از متابولیسم سلولی ( اسید لاکتیک )

کاهش DOMS عضلانی

کاهش تدریجی درجه حرارت بدن

بازگشت ضربان قلب بدن به ضربان استراحت

کاهش احتمال غش و ضعف و سرگیجه ناشی از تجمع خون وریدی در اندام ها

کاهش سطح هورمون آدرنالین درخون

كاهش چسبندگی در بافت های همبند وعضلات

افزایش عمر ورزشی ورزشکار

فیزیولوژی سرد کردن:

اگر فرد ورزشکاری بعد از فعالیت ورزشی ضربان و تنفس خود را به آرامی به مرحله استراحت بر نگرداند و یک دفعه تمرین را قطع کند با افت ناگهانی ضربان قلب مواجه می شود که باعث می شود اسید لاکتیک حاصل از متابولیسم سلولی که در اثر تمرین در عضله تجمع پیدا کرده به خوبی دفع نشود و یا در فرایند گلوکونئوژنز از طریق خون به کبد برده نشود و به گلوکز تبدیل نشود که سوخت مصرفی عضلات قرار گیرد و در عضله به صورت توده ای از اسید در می آید که باعث کاهش انقباضات عضلانی می شود و کارایی عضله را کاهش می دهد و همین طور باعث انواع آسیب های عضلانی می شود. ولی اگر پس از فعالیت ورزشی بدن را با یک استراحت فعال سرد کنیم احتمال آسیب و عدم کارایی عضله کاهش می یابد.

در تمرینات بیشینه، عضلات فعال بیش از 80% خون در دسترس را دریافت می کنند و این امر سبب می شود که خون کافی به مغز و قلب و دیگر اندام های داخلی نرسد و موجب پیامدهایی چون : غش و ضعف و سرگیجه، افزایش ضربان قلب و یا تهوع شود.انواع سرد کردن

سرد كردن عمومي :

 یعنی درگیر کردن تمامی بدن که در این مرحله از سرد کردن تمام اندام های بدن اعم از عضلات اسکلتی و اندام های دستگاه قلبی – عروقی از طریق کاهش درجه حرارت بدن آماده استراحت می شوند.

مثل : دويدن و راه رفتن حداقل 5دقیقه.

سرد كردن اختصاصی :

كشش عضلات بزرگ و عضلاتی که در فعالیت ورزشی تحت فشار بودند. مثل : کشش ایستا

سرد کردن فعال :

سرد کردن با فعالیت جسمانی مثل : دویدن، نرمش های عمومی و حرکات کششی ایستا و پویا.

سرد کردن غیر فعال :

سرد کردن بدون فعالیت جسمانی مثل : ماساژ

سلامت ، سربلند و سرافراز باشید.

  • mohammad ahmadi


مسابقات انتخابی استان سمنان در هردو بخش بانوان و آقایان جهت حضور در مسابقات کشوری مهرماه به میزبانی شهرستان دامغان و با حضور سه تیم سمنان , دامغان و شاهرود برگزار گردید . 

نفرات برگزیده این مسابقات طبق نظر کمیته فنی به مسابقات قهرمانی کشور که مهرماه سال جاری در تهران برگزار میگردد اعزام خواهند شد و افرادی که در این دوره موفق به ثبت رکورد تا نفر پنجم در المپیک ریو شوند به عضویت لیست بلند و تیم ملی جهت حضور در مسابقات جهانی لندن 2017 درخواهند آمد . 

تیم دوومیدانی شهرستان سمنان متشکل از آقایان هادی عرب , محمد حسین صوفی آبادی , محمد صادق مرادی , مرتضی بیرقی , سلمان بازوند و خانم ها مریم مددی , مبینا ساوه , ساناز بازوند , زهرا بازوند به مربیگری آقای محمد احمدی و سرپرستی آقای حلوایی موفق به کسب نتایج ذیل گردیدند : 

1- آقای هادی عرب کلاس f47مقام اول 100 متر 

2- آقای محمد حسین صوفی آبادی کلاس f47 مقام اول 1500 متر 

3- آقای مرتضی بیرقی کلاس f57 مقام دوم پرتاب نیزه 

4- آقای صادق مرادی کلاس f54 مقام اول پرتاب نیزه و مقام اول پرتاب وزنه 

5- خانم مریم مددی کلاس f56 مقام اول پرتاب نیزه و مقام اول پرتاب وزنه 

6- خانم مبینا ساوه کلاس f38 مقام اول پرتاب نیزه و مقام اول پرتاب وزنه 

تیم های استان در هر دوبخش بانوان و آقایان پس امتیازدهی از جدول امتیازی برگزیده شده و به مسابقات فوق اعزام خواهند شد . 

  • mohammad ahmadi


این سوال بسیاری از افراد، چه لاغر و چه چاق است كه؛

آیا می توان چربی قسمت خاصی از بدن را كاهش داد؟

پاسخ خیر است. شما نمی توانید با رژیم لاغری، تصمیم بگیرید كه قسمت خاصی از بدنتان را لاغر كنید. هر رژیمی را كه رعایت كنید یا هر نوع ورزشی را كه انجام دهید، این بدن شما است كه تصمیم می گیرد چربی كدام قسمت از بدن را بسوزاند. حتی با ورزش هم ، فقط عضلات اندام خاصی از بدن پرورش می یابد ولی چربی آن منطقه نمی سوزد.

دلیل اصلی چاق شدن ران ها چیست؟

دلیل اصلی چاق شدن ران، شكم و هر جای دیگر بدن، نحوه غذا خوردن ما است. به خاطر داشته باشید با پرخوری و عدم فعالیت بدنی، مواد غذایی اضافی به صورت چربی در بدن ما انباشته می شوند و دچار چاقی و اضافه وزن می شویم. پس تنها راه خلاص شدن از این چربی ها اضافی، تغییر عادات غذایی غلط و كمتر خوردن است، مخصوصاًمصرف كمتر چربی . به این صورت كه چربی های اشباع مثل روغن نباتی جامد، كره و چربی گوشت را به مقدار خیلی كم مصرف كنید. از خوردن غذاهای پرچرب و سرخ شده مثل انواع ساندویچ های سوسیس و كالباس سس دار، پیتزا ( مقدار زیادی پنیر پیتزا دارد) خودداری كنید.

همچنین از خوردن تنقلات و مواد غذایی كه دارای انرژی بالا و مواد مغذی كم هستند ، پرهیز كنید. در عوض در برنامه غذایی روزانه خود از انواع میوه ها و سبزی ها به مقدار فراوان ، لبنیات كم چرب و مقادیر كافی نان، برنج ، غلات، حبوبات، تخم مرغ و گوشت ( اگر مرغ و ماهی باشد خیلی بهتر است) استفاده كنید.

علاوه بر رعایت غذایی، بایستی به طور منظم و مداوم فعالیت بدنی داشته باشید. به طور مثال روزی نیم تا یك ساعت پیاده روی كنید. یا اینكه در یك كلاس ورزشی ثبت نام كرده و یا خودتان در منزل به تنهایی یا همراه با برنامه های ورزشی رادیو و تلویزیون نرمش كنید.

چرا ران های من چاق می شوند؟

در زنان، چربی در اندام های تحتانی بدن ذخیره می شود تا اندام های تناسلی را در برابر ضربات محافظت كند. پس از یائسگی، تراكم چربی در قسمت های بالای بدن و كمر بیشتر شده و بدن حالت مردانه می گیرد.

خصوصیات ژنیتیكی افراد بر محل ذخیره چربی اضافی بدن موثر است. برای مثال اگر خانم های خانواده ما در قسمت ران چاق می شوند، ما نیز در معرض چاقی ران هستیم، درست همانطور كه خصوصیات اسكلتی را از خانواده به ارث می بریم.

حتی اگر ژن چاقی ران در ما وجود داشته باشد، ولی خود چربی را كه به ارث نمی بریم! یعنی بایستی با دریافت كافی و مناسب مواد غذایی و انجام فعایت بدنی ، از بروز چاقی و تجمع چربی اضافی در بدن جلوگیری كنیم.  

اما چگونه چربی اضافی ران ها را از بین ببریم؟

برای این كار هیچ دارو و هیچ رژیم خاصی موثر نیست. پس راه حل چیست؟

هر یك از ما دارای ساختار بدنی خاصی هستیم و در اثر اضافه شدن وزن، چربی در مناطق خاصی از بدن ما انباشته می شود و

تنها راه تغییر حجم چربی در یك منطقه خاص مثل ران ها، تغییر عادات غذایی است. با رعایت یك « رژیم لاغری اصولی و علمی»  چربی بدن می سوزد . این رژیم لاغری، یك رژیم كلی برای تمام بدن است نه فقط برای یك قسمت از آن. اگر چربی در منطقه ران جمع شده باشد با اجرای رژیم لاغری به مرور ران ها متناسب می شوند.ولی انجام این امر در یك شب امكان پذیر نیست. پس فردی كه رژیم لاغری می گیرد، باید صبر و حوصله فراوانی داشته باشد. یك رژیم متعادل ومناسب رژیمی است كه مقادیر بالایی میوه و سبزی و كربوهیدرات های پیچیده داشته باشد ومقدار چربی آن كم باشد و نیاز پروتئین بدن را تامین كند.

تنها راه غیر رژیمی بر طرف كردن چربی ران، لیپوساكشن(برداشتن چربی اضافی بدن با عمل جراحی) است كه علاوه بر مشكلات و هزینه فراوان، اثرش بسیار موقتی است و با پرخوری، ران ها مجدداً به حالت اولیه باز می گردند.

در مورد ورزش هم باید عرض كنم كه هیچ نوع ورزش خاصی وجود ندارد كه چربی منطقه خاصی از بدن را از بین ببرد، بلكه عضلات آن قسمت را قوی می كند.

چگونه از شر این چربی ها خلاص شویم؟

یك شروع خوب برای این كار، دقت در میزان مصرف چربی ها و قندهاست. خیلی از افراد بر این عقیده اند كه ما خیلی كم چربی مصرف می كنیم ولی حقیقت امر این است كه بدون اینكه خودشان احساس كنند، خیلی بیشتر از نیازشان چربی مصرف می كنند. چون بسیاری از چربی های دریافتی ما در غذا مخفی است و ما متوجه نمی شویم كه مقدار زیادی چربی مصرف كرده ایم.

مثلاً سس موجود در ساندویچ حداقل 8 گرم چربی دارد یا یك مشت بادام زمینی 26 گرم چربی دارد و یا یك فنجان شیر معمولی 7 گرم چربی دارد. پس ما چربی را مصرف می كنیم بدون آنكه خودمان متوجه شویم.

ولی منظور ما این نیست كه شیر و بادام زمینی را كه دارای فواید زیادی هستند، مصرف نكنید. بلكه بایستی به مقدار كافی و لازم از این دو ماده غذایی و سایر خوراكی ها دریافت كنید. به این صورت كه اگر در معرض چاقی هستید از لبنیات كم چربی ( حداقل 3 لیوان در روز) و نیز آجیل به مقدار حساب شده استفاده كنید.

و در نهایت؛

برای آنكه اندامی متناسب داشته باشیم، همیشه باید مراقب آنچه كه می خوریم باشیم و به طور منظم ورزش ونرمش كنیم.

پس بطور خلاصه می توان گفت:

1) اجرای یك رژیم متعادل

2) انجام تمرینات ورزشی ملایم

3) داشتن صبر و حوصله فراوان،

به شما كمك می كند كه ران های خوش فرم و متناسبی داشته باشید.

  • mohammad ahmadi

 وقتی دچار استرس میشیم بدن هورمون کورتیزول آزاد میکنه ، تا مقاوم تر و پر انرژی تر باشیم و آستانه درد رو قوی تر بکنه ....اما اگر میزان ترشح هورمون کورتیزول بیش از حد معمول باشه ،.کورتیزول قند خون رو بالا میبره،بعد اگر انسولین هم ترشح بشه ، دیگه چربی سوزی قطع میشه ...پس رابطه مستقیمی بین استرس ، و دیابت و چاقی شکم وجود داره.

تولید مداوم وغیر طبیعی هورمون کورتیزول می تونه  تولید طبیعی این هورمون را مختل کنه ، این هورمون مسئول تامین انرژی بدن با تحریک سوخت و ساز بدن ازطریق کربوهیدرات ها و چربی هاست ، کورتیزول در آزاد کردن انسولین در بدن کمک می کنه این فعالیت های داخلی هورمون کورتیزول به افزایش اشتها منجر می شه پس هر  چقدر  که  کورتیزول توو بدن بیشتر ترشح بشه ،بیشتر احساس گرسنگی میکنیم و بیشترم چاق میشیم

اوناییکه دچار افزایش وزن به خاطر کورتیزول هستند به احتمال زیاد دارای چربی شکمی هم هستند...این هورمون بیشتر خانم ها رو هدف قرار میده، و بیشتر باعث چربی میانی شکمشون میشه. 


  • mohammad ahmadi