Techniques track and field school

این وبلاگ متعلق به آکادمی دوومیدانی تکنیک سمنان با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد.

Techniques track and field school

این وبلاگ متعلق به آکادمی دوومیدانی تکنیک سمنان با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد.

این وبلاگ متعلق به مدرسه دوومیدانی تکنیک با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد .
در این سایت اطلاعات دوومیدانی - آموزش های تئوری مواد مختلف - اخبار و فیلم های دوومیدانی بروز رسانی می گردد .
تلفن تماس 09339026843
Mohammadahmadi4330@
Technique_academy@

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • mohammad ahmadi

بهترین میزان استفاده از کافئین                                                          

   کافیین منجر به افزایش هوشیاری از طریق چند مسیر بیوشیمیایی میگردد. در درجه اول به طور مستقیم با مهار فسفو دی استرازس و افزایش amp حلقوی و علاوه بر این مانع گیرنده های آدنوزین و تحریک انتشار آدرنالین میگردد. آدنوزین در درجه اول یک ماده شیمیایی باز دارنده کافئین میباشد.

کافیین با اتصال به گیرنده های آدنوزین مانع از اتصال به گیرنده های آن میشود و نیز آدنوزین سنتز دوپامین را کاهش میدهد . 

کاهش دوپامین در طی ورزش منجر به خستگی میشود.کافیین عملکرد در ورزشکاران را افزایش میدهد و تولید اثر نیروزایی میکند.دانشمندان طی آزمایشاتی که بر روی ورزشکاران با دوزهای مختلف مصرف کافیین انجام دادند به نتایج جالبی رسیدند.

خبر خوب اینکه تولید نیروزایی با کافیین در همه دوزها صورت گرفته است.اما کسانی که برای افزایش توانایی بدن کافیین را اوردوز مصرف میکنن (به ازای هر کیلو وزن بدن ۹ میلیگرم) دچار افزایش ضربان قلب و ناراحتی دستگاه گوارش و ناتوانی در به خواب رفتن و افزایش سطح کورتیزول و اضطراب میشوند.

دوز بهینه

شما میتوانید به ازای هر کیلو وزن بدن ۳ الی ۶ میلیگرم کافیین مصرف کنین و این مناسب به نظر میرسه اما اگر میخواهید از عوارض جانبی در امان باشید روزی ۲۰۰ میلیگرم کافیین کفایت میکند و عوارض جانبی ندارد.

  • mohammad ahmadi

تاثیر رطوبت و گرما بر کارایی ورزشی

برای تمام سطوح ورزشی یعنی در حجم ها و شدت های متفاوت میزان مطلوبی از دمای محیط و زطوبت هوا وجود دارد . اگر چه بدن برای تنظیم حرارت سازو کاری دارد ممکن است فعالیت بدن با زیاد و کم شدن دمای محیط تغییر کند .

در دمای بالای بدن فرایندها سریعتر و در دمای پایین کندتر انجام میشود .

فعالیت ورزشی با شدت یکسان در دمای 38 یا 37 درجه سانتی گراد بدن در سرعت ضربان قلب اختلافی حدود 10 تا 15 ضربان ایجاد میکند .هنگامی که دمای بدن به 41 درجه سانتی گراد یا بیشتر برسد گرمازدگی رخ می دهد .از جمله موارد مهم برای رخ دادن گرمازدگی در طی تمرین , بالا بودن دمای محیط , بالا بودن رطوبت , تنفس ناکافی ومصرف کم مایعات قبل از تمرین است .

از دست دادن مایعات با نوشیدن 100 تا 200 میلی لیتر آب در فواصل کوتاه جبران می شود . اگر میزان کار افراد با افزایش دمای محیط یا رطوبت هوا ثابت بماند ضربان قلب افزایش خواهد یافت و به همان اندازه که عامل دما و طوبت افزایش می یابد به مرور کارایی کاهش پیدا می کند . عموما دما تا 20 درجه سانتی گراد برای ورزش های استقامتی مناسب بوده و دمای بالاتر بین 25 تا 35 درجه برای ورزش های انفجاری چون دوای سرعت , پرتابها و پرش ها مناسب خواهد بود 

  • mohammad ahmadi
دوومیدانی کاران استان سمنان در رده بزرگسالان خوش درخشیدند .
آقایان محمد احمدی در ماده دهگانه و آقای حمید رضا احمدی در پرتاب وزنه و خانم فاطمه زهرا قربانیان در ماده در پرتاب دیسک به مقام پنجم انفرادی مسابقات قهرمانی کشور نائل آمدند . 
در این مسابقات آقای محمد احمدی در ماده دهگانه با کسب 5138 امتیاز در پایان در مرحله مسابقه به مقام پنجم نائل آمدند . 
آقای حمیدرضا احمدی در ماده پرتاب وزنه با رکوردی معادل 16.43 متر به مقام پنجم دست یافتند . 
همچنین خانم فاطمه زهرا قربانیان در ماده پرتاب دیسک بانوان با رکورد معادلی 33.03 متر به مقام پنجم بانوان دست پیدا کردند . 
همینطور خانم فرزانه دهقان در ماده 5000 متر بانوان در جایگاه 13 و آقای رضا بهزادی در مواد 800 و 1500 متر مردان در جایگاه 12 قرار گرفتند . 
امیدواریم در مراحل بعدی ورزشکاران استان سمنان با یاری خداوند متعال و پشتکار بیشتر به مقام های بیشتری دست پیدا کنند . 

  • mohammad ahmadi