Techniques track and field school

این وبلاگ متعلق به آکادمی دوومیدانی تکنیک سمنان با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد.

Techniques track and field school

این وبلاگ متعلق به آکادمی دوومیدانی تکنیک سمنان با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد.

این وبلاگ متعلق به مدرسه دوومیدانی تکنیک با مدیریت مربی بین المللی دوومیدانی آقای محمد احمدی می باشد .
در این سایت اطلاعات دوومیدانی - آموزش های تئوری مواد مختلف - اخبار و فیلم های دوومیدانی بروز رسانی می گردد .
تلفن تماس 09339026843
Mohammadahmadi4330@
Technique_academy@

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است


هنوز هم بین خیلی از مردان بدنساز روشهای غیر اصولی تمرینی دیده میشود ( که شاید متداول ترین آنها انجام تمرینات هوازی طولانی قبل از کار باوزنه باشد ) بنابراین عجیب نیست که اشتباهات بیشتری در باشگاههای فیتنس و بدنسازی خانمها وجود داشته باشد .

در این مطلب به یکسری باورهای نادرست و اشتباهاتی که خانمها هنگام کار با وزنه مرتکب می شوند اشاره می کنم .

 ۱) به باشگاه آمدم تا وزن کم کنم

 کاهش وزن کلماتی است که خیلی زیاد از طرف خانمها روی آن تاکید می شود منکر این واقعیت نیستم که درصد عمده ای از کسانی که پا به باشگاه می گذارند مشکل اضافه وزن دارند و به دلایل زیادی ( که مهمترین آن بالابردن سطح سلامت عمومی بدن است)‌ علاقه دارند تا از شر چربی های اضافه خلاص شوند اما توجه داشته باشید هنگامی که صحبت از بدنسازی می شود منظور ما کاهش چربی است نه وزن – کاهش وزن الزاما کاهش چربی بدن نیست .

 هنگامی که همزمان با تمرینات هوازی بدنسازی می کنید عضله سازی می کنید و درصد چربی بدنتان کم می شود که نتیجه آن فرم گرفتن بدنتان است ولی ممکن است وزنتان ثابت بماند یا حتی بیشتر هم بشود بنابراین با عدد روی ترازو قضاوت نکنید بلکه درصد چربی بدنتان را اندازه بگیرید و از آئینه یا دوربین عکاسی کمک بگیرید


 ۲) حدود یک کیلو وزن اضافه کردم !

 همانطورکه ذکر شد عدد روی ترازو چندان معیار مهم ( و البته دقیقی ) نیست به جای ترازو بیشتر توجه تان به آئینه باشد عوامل زیادی از جمله زمانی که خودتان را وزن می کنید ( صبح با معده خالی یا بعد ار ناهار ) و همچنین مقدار آب بدن می تواند در این حد در وزن شما تفاوت ایجاد کند 

   
ادامه دارد ..................

  • mohammad ahmadi

نسبت درصدی مراحل  تاثیر گذار بر دوهای سرعت به شرح ذیل می باشد : 

1-     زمان عکس العمل یا واکنش ( 1%)

2-     اثرگذاری بر تخته استارت یا جداشدن (5%)

3-     شتاب گیری (64%)

4-     حفظ حداکثر سرعت ( 18%)

5-     کاهش سرعت (12%)



با نگاهی اجمالی به نمودار بالا میتوانیم براحتی پی ببریم که چرا مربیان دوهای سرعت تمرکز خود را بر روی شتاب گیری و حداکثر سرعت می کذارند . اما این نمای کلی نمیتواند بیانگر این موضوع باشد که هر مرحله قبل تاثیر صد درصدی بر مرحله بعد خواهد داشت مثلا زمان عکس العمل بهتر بر زمان شتاب گیری دونده سرعت خیلی موثر خواهد بود یا اینکه اگر در فاز شتاب گیری از حداکثر انرژی خود استفاده کنید در نتیجه در مرحله حفظ سرعت و کاهش سرعت نتیجه کلی بهتری خواهید داشت .

زمان عکس العمل ( Reaction time)

زمان اولین عکس العمل عضلانی که دونده به محض شلیک شدن تپانچه از خود بروز میدهد را زمان عکس العمل یا واکنش می نامند . زمان واکنش ضعیف تاثیرات متفاوتی را برای دونده 100 متر بهمراه خواهد داشت و یکی از انها شتاب گیری با صرف انرژی بیشتر خواهد بود .

جدا شدن از تخته استارت ( Block Cliearance )

نکاتی که در این مرحله باید رعایت نمود :

1-     حالت بیومکانیکی مناسب در موقعیت استارت به منظور فراهم کردن بیشترین قدرت جهت غلبه بر اینرسی .

2-     حداکثر نیرو جهت جداشدن از تخته استارت و ایجاد بیشترین سرعت اولیه توسط دونده سرعت .

جدا شدن از تخته استارت پیش زمینه مرحله بعدی خواهد بود .

شتاب گیری (Speed of Efficient Acceleration)

دوندگان سرعت در فاصله 30 تا 40 متری به حداکثر شتاب خواهند رسید . (این مورد برای دوندگان 100 متر صادق خواهد بود ) . با این حال امروزه شاهد هستیم دوندگانی چون یوسین بولت و تایسون گی برای رسیدن به حداکثرشتاب مسافتی بیش از 60 متر را طی میکنند .

حفظ حداکثر سرعت ( Maintenance of Maximum Velocity )

این مرحله ترکیبی از تواتر گام , طول گام برداری و زمان تماس با زمین منجر به حفظ حداکثر سرعت شده ودونده در این شرایط در بهترین حالت سرعت خواهد بود .

کاهش شتاب ( Lessened Degree of Deceleration)

این مرحله به فاز شتاب منفی جهت کاهش سرعت نیز معروف است  .  عامل موثر در این مرحله میزان خستگی ناشی از زمان تماس پاها با زمین می باشد . ریلکس ماندن در این حالت و نیز تمرکز بر حرکت بهینه دستها و بازوها در کنار توان پاها از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد .

نویسنده : Tom Tellez

ترجمه : محمّد احمدی

  • mohammad ahmadi


پزشكان بخش مغز و اعصاب دانشگاه UCLA دريافتند كه ريتم يادگيري مطالب در مغز با دويدن و حركت سريع بدن، افزايش مي‌يابد.
 گروه تحقيقاتي مغز و اعصاب دانشگاه UCLA پس از بررسي بر روي موش‌ها دريافتند كه ريتم يادگيري مطالب در مغز با حركات تند و سريع بدن، افزايش مي‌يابد. 
در واقع قدرت و سرعت يادگيري مغز با حركت بدن و تحرك، رشد پيدا مي‌كند.
اين گروه تحقيقاتي به رهبري «مايانك مهتا» استاد دانشگاه و با استفاده از ميكروالكترودهاي مخصوص سيگنال‌هاي الكتريكي مغز از جمله سيگنال‌هاي گاما، بر ميزان يادگيري نظارت كردند. اين سيگنال‌ها به طور معمول در ناحيه‌اي از مغز به نام «هيپو كامپوس» توليد مي‌شود و اين بخش از مغز نقش مهمي در يادگيري و حافظه افراد ايفا مي‌كند.
به گزارش ساينس‌ديلي، محققان دريافتند كه قدرت ريتم گاما و سيگنال‌هاي مغزي هنگام افزايش سرعت به طور قابل ملاحظه‌اي رشد مي‌كند. با اين كشف دانشمندان يك گام به درك چگونگي عملكرد مغز در يادگيري نزديك‌تر شدند.
يافتن چگونگي عملكرد مغز مي‌تواند موجب ياري پزشكان در كشف راه‌حلي براي درمان آلزايمر و پاركينسون شود. اين بيماري‌ها موجب اختلال در بخش هيپوكامپوس مغز مي‌شود. مغز از ميلياردها سلول عصبي تشكيل شده است كه وظيفه انتقال پيام‌ها و سيگنال‌هاي الكتريكي و شيميايي را بر عهده دارند.


  • mohammad ahmadi